Sekretarz Gminy: 
Wojciech Wolder
pok. 5, tel. 23 661 10 91 wew. 15
e-mail: wolder@gminababoszewo.pl
Sekretarz Gminy wykonuje następujące zadania:
- wykonuje inne czynności wynikające z poleceń lub powierzeń Wójta.
 - przeprowadza kontrole wewnętrzne w zakresie ustalonym w załączniku nr 3 do regulaminu,
 - prowadzi kontrolę zarządczą w Urzędzie,
 - podpisuje pisma i decyzje w granicach udzielonego upoważnienia przez Wójta,
 - stwierdza własnoręczność podpisów na potrzeby własne Urzędu,
 - przyjmuje ustne świadczenia woli spadkodawców,
 - dokonuje analizy oświadczeń majątkowych składanych Wójtowi przez Radnych, pracowników Urzędu, kierowników jednostek organizacyjnych,
 - koordynuje procedury związane ze służbą przygotowawczą zatrudnianych pracowników samorządowych,
 - organizuje służbę przygotowawczą dla pracowników podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym oraz prowadzi dokumentację z tym związaną, w porozumieniu z Referatem Organizacyjnym,
 - koordynuje procedurę przeprowadzania ocen okresowych pracowników,
 - współpracuje z Referatem Organizacyjnym w zakresie promocji Gminy, współpracy regionalnej i z zagranicą,
 - sprawuje nadzór nad wykonywaniem prac społecznie użytecznych przez osoby skierowane przez sąd,
 - sprawuje nadzór nad świetlicami, sporządza regulaminy korzystania ze świetlic, umowy najmu dla obiektów, w których nie wyznaczono opiekuna,
 - sprawuje nadzór nad funkcjonowaniem Świetlicy Środowiskowej, współpracuje z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
 - sprawuje nadzór nad funkcjonowaniem Hali Sportowo-Widowiskowej,
 - weryfikuje wnioski o wyrażenie zgody na wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
 - sprawuje nadzór nad przygotowaniem, przeprowadzeniem oraz realizacją zamówień publicznych,
 - współpracuje z kierownikami Referatów przy opracowywaniu zakresów czynności dla pracowników Referatów,
 - koordynuje organizacją szkoleń i narad pracowniczych,
 - wykonuje zadania związane z wyborami do Sejmu, Senatu, organów samorządowych oraz innych organów dla których obsługę techniczną prowadzą samorządy gminne, ławników zgodnie z zakresem ustalonym w ordynacjach wyborczych i innych ustawach oraz zapewnia obsługę organizacyjno-techniczną referendów i konsultacji społecznych przy współpracy z kierownikami Referatów,
 - wykonuje obowiązki pełnomocnika ds. systemu zarządzania jakością,
 - zapewnia zgodność działania Urzędu z obowiązującymi przepisami prawa,
 - nadzoruje rzetelność i terminowość załatwiania spraw,
 - prowadzi sprawy z zakresu skarg i wniosków, opracowuje odpowiedzi na wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Posłów i Senatorów w porozumieniu z Referatem Organizacyjnym,
 - prowadzi zbiór przepisów gminnych i udostępnia je do wglądu zainteresowanym,
 - prowadzi całokształt spraw związanych ze zmianą granic administracyjnych Gminy,
 - współtworzy projekty statutów, programów w porozumieniu z kierownikami Referatów i kierownikami jednostek organizacyjnych gminy,
 - sporządza projekt struktury organizacyjnej Urzędu, regulaminów wewnętrznych w tym opracowuje regulaminy organizacyjne, regulamin wynagradzania, instrukcje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania urzędu,
 - przeglądanie i dekretowanie korespondencji,
 - sprawuje nadzór nad organizacją pracy Urzędu i koordynuje działania poszczególnych Referatów,
 - koordynuje prace związane z opracowaniem materiałów pod obrady Rady Gminy w porozumieniu z Biurem Rady i kierownikami Referatów,
 - bierze udział w sesjach i komisjach Rady Gminy,
 - zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu.