Odnośniki
- Ułatwienia dostępu
-
Strona Podmiotowa Biuletynu Informacji Publicznej
https://www.bip.gov.pl - Informacja dla osób głuchoniemych
- www.gminababoszewo.pl
-
Prześlij uwagę, zgłoszenie
Przesyłanie uwagi, zgłoszenia
-
Fotokod tej strony
Fotokod z linkiem do tej strony
Kalendarium
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sob | Nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
Najbliższe wydarzenia
Przejdź do: www.gminababoszewo.pl
Treść strony
Baboszewo, 2016.11.02.
FNiPOD.271.1.2016
Zaproszenie do złożenia oferty
w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na usługę doradztwa podatkowego w zakresie przeprowadzenia centralizacji podatku VAT oraz wdrożenie mechanizmów częściowego odliczenia podatku VAT na podstawie pre-współczynnika
od 1 stycznia 2017 roku w Gminie Baboszewo
Zamówienie poniżej 30 000 euro – podstawa prawna art. 4 ust 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych ( t.j. Dz.U. z 2015 r., poz. 2164 z późn.zm)
NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO:
Gmina Baboszewo
ul. Warszawska 9A
09 – 130 Baboszewo
NIP 567-179-04-40
REGON 130378054
Tel. 23 661 10 91, fax. 23 661 10 71
e-mail: skarbnik@gminababoszewo.pl
www.ugbaboszewo.bip.org.pl, www.gminababoszewo.pl
OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług doradztwa podatkowego w zakresie przeprowadzenia procesu centralizacji podatku VAT w Gminie Baboszewo, niezbędnego do scentralizowanego rozliczania podatku VAT od dnia 1 stycznia 2017 roku w następujących etapach:
Etap I
- Przeprowadzenie przeglądu podatkowego z działalności poszczególnych jednostek organizacyjnych i weryfikacja poprawności dotychczasowych rozliczeń w związku z ich działalnością w zakresie podatku VAT – przedstawienie raportu w tym zakresie.
- Analiza działalności jednostek, które do tej pory nie dokonywały rozliczeń z tytułu VAT pod kątem ustalenia, czy działalność ta nie powinna podlegać stosownym rozliczeniom po jej „włączeniu” do rozliczeń podatkowych Gminy.
- Opracowanie i wdrożenie procedur niezbędnych do prawidłowego dokonywania przez Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych rozliczeń w zakresie VAT, włącznie z przygotowaniem w formie pisemnej odpowiednich regulacji (dokumentów, instrukcji) wewnętrznych dopasowanych do specyfiki Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych oraz stosownych upoważnień dla osób prowadzących rozliczenia z tytułu podatku VAT i dla kierowników jednostek organizacyjnych objętych centralizacją.
- Podział zadań pomiędzy Zamawiającym i jego jednostkami organizacyjnymi objętymi centralizacją oraz organizacja obiegu dokumentów i informacji pomiędzy jednostkami.
- Przyjęcie zasad sporządzania i numeracji faktur, faktur korygujących, not, zasad prowadzenia rejestrów VAT, cząstkowych rejestrów VAT, deklaracji VAT, cząstkowych deklaracji VAT, innych informacji koniecznych do sporządzenia zbiorczej deklaracji VAT i rejestrów VAT.
- Dostosowanie ewidencji i rejestrów u Zamawiającego i w jego jednostkach organizacyjnych na potrzeby centralizacji rozliczeń.
- Przyjęcie zasad sporządzania aneksów do zawartych umów, dostosowania zapisów w umowach zawieranych z kontrahentami, w tym w zakresie sposobu oraz określenia cen przez jednostki dotychczas nierozliczające VAT,
- Uregulowanie kwestii sprzedaży dokonywanej pomiędzy jednostkami organizacyjnymi Zamawiającego objętymi centralizacją.
- Ustalenie i przygotowanie dokumentów wymaganych dla prawidłowych rozliczeń z organami skarbowymi, w szczególności stosownych oświadczeń (w tym oświadczeń wynikających z Ustawy z dnia 5 września 2016 roku o szczególnych zasadach rozliczeń podatku od towarów i usług oraz dokonywania zwrotu środków publicznych przeznaczonych na realizację projektów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej lub od państw czło0nkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu przez jednostki samorządu terytorialnego – Dz.U. z 2016 r., poz. 1454, zgłoszeń i wyrejestrowań, w tym także dotyczące kas fiskalnych (jeżeli zaistnieje taka konieczność).
- Właściwe zorganizowanie procesu rozliczania VAT należnego a następnie naliczonego.
- Pomoc i nadzór w okresie realizacji zamówienia przy sporządzaniu ewentualnych koniecznych korekt deklaracji VAT, w tym jeżeli z przeprowadzonego rozpoznania będzie wynikać taki obowiązek korekt za okresy ubiegłe.
- Uporządkowanie kwestii dot. kas rejestrujących we wszystkich jednostkach objętych centralizacją i jeżeli będzie to niezbędne uregulowanie w procedurach wewnętrznych Gminy.
- Powiązanie wdrażanych rozwiązań z obowiązkiem przekazywania danych z zakresu VAT w formacie jednolitego pliku kontrolnego (implementacja odpowiednich rozwiązań jeżeli zaistnieje taka konieczność).
- Ustalenie wspólnie z jednostkami organizacyjnymi Gminy objętymi centralizacją czynności podlegających opodatkowaniu VAT (opodatkowaniu wg konkretnej stawki VAT), objętych zwolnieniem oraz niepodlegających VAT.
- Opracowanie metodologii odliczeń, w tym częściowych odliczeń, i jej wdrożenie (włącznie z ustaleniami dotyczącymi proporcji, współczynników, prewspółczynników i ich wyliczeniem we wszystkich jednostkach objętych centralizacją, jeżeli zaistnieje taka potrzeba) oraz szczegółowych ewidencji i kalkulacji, które w rezultacie pozwolą ustalić kwoty VAT podlegające odliczeniu.
- Przeprowadzenie warsztatów szkoleniowych dla pracowników Urzędu Gminy oraz jednostek organizacyjnych Gminy (grupa około 15 osób) objętych centralizacją w zakresie objętym niniejszym zamówieniem, w szczególności z uwzględnieniem zasad dokumentowania i rozliczania VAT oraz jego odliczania, sposobu sporządzania ewidencji i deklaracji cząstkowych, zasad wystawiania faktur VAT, zasady rozliczeń między jednostkami organizacyjnymi, obowiązku podatkowego, odwrotnego obciążenia, problematyki kas rejestrujących związanej z centralizacją, omówienie szczegółowo wzoru obliczania pre-współczynnika przez jednostki organizacyjne w kolejnych latach (na przykładzie Urzędu Gminy, Przedszkola i Zakładu Wodociągów i Kanalizacji).
- Bieżące doradztwo w okresie realizacji niniejszego zamówienia w zakresie centralizacji i bieżących rozliczeń podatku VAT.
Realizacja przedmiotu zamówienia musi być wykonana w sposób eliminujący ryzyka podatkowe i karno-skarbowe oraz w czasie umożliwiającym terminowe wywiązywanie się Gminy względem organów skarbowych z obowiązków objętych zakresem niniejszego zamówienia.
Etap II – pomoc i nadzór przy sporządzaniu deklaracji VAT, cząstkowych deklaracji VAT, rejestrów VAT, cząstkowych rejestrów VAT za okres pierwszego okresu rozliczeniowego, dla którego będzie istniał obowiązek złożenia zbiorczej deklaracji VAT oraz poprawności przekazania JPK do urzędu skarbowego.
Jednostki budżetowe Gminy Baboszewo:
1. Urząd Gminy w Baboszewie,
2. Szkoła Podstawowa w Baboszewie,
3. Szkoła Podstawowa w Mystkowie,
4. Szkoła Podstawowa w Sarbiewie,
5. Zespół Szkół w Polesiu,
6. Gimnazjum w Baboszewie,
7. Przedszkole w Baboszewie,
8. Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Baboszewie.
Obsługę finansową i księgową wymienionych jednostek prowadzi Urząd Gminy w Baboszewie na mocy Uchwały Nr XIII/94/2016 Rady Gminy Baboszewo z dnia 29 stycznia 2016 roku w sprawie zapewnienia wspólnej obsługi administracyjnej, finansowej i organizacyjnej jednostkom organizacyjnym Gminy Baboszewo zaliczanym do sektora finansów publicznych
TERMIN REALIZACJI
Etap I - w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 15.12.2016 r.
Etap II – 28.02.2017 r.
WARUNKI PŁATNOŚCI
I rata w wysokości - 70 % wynagrodzenia do 31.12.2016 roku za I etap zamówienia po protokolarnym odbiorze dokumentów objętych zamówieniem
II rata w wysokości - 30 % wynagrodzenia do 15.03.2017 roku za II etap zamówienia
OSOBY UPRAWNIONE DO KONTAKTU Z OFERENTAMI
1. Anna Guzanowska – Skarbnik Gminy, tel. 23 661 10 91 wew. 36,e-mail: skarbnik@gminababoszewo.pl2. Tomasz Lewicki – inspektor ds. księgowości budżetowej, tel. 23 661 10 91 wew. 32,w godz. 7.30 do 15.30.
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
Wykonawca zobowiązany jest posiadać niezbędną wiedzę i uprawnienia do realizacji przedmiotu zamówienia, a w szczególności:
1.Posiada potencjał kadrowy umożliwiający prawidłowe i terminowe wykonanie zamówienia, w tym osoby posiadające uprawnienie do wykonywania usług doradztwa podatkowego w rozumieniu art. 3 ustawy z dnia 5 lipca 1996 r. o doradztwie podatkowym (t.j. Dz.U. z 2016 poz. 794), mającymi co najmniej trzyletnie doświadczenie w wykonywaniu usług doradztwa podatkowego dla jednostek samorządu terytorialnego; radca prawny (art. 23 ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych (t.j. Dz.U. z 2016 r. poz. 233 z późn. zm.) lub adwokat (art. 65 ustawy z dnia 26 maja 1982 r. prawo o adwokaturze (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 615 z późn. zm.).
2. Wykonawca powinien wykazać, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności
gospodarczej jest krótszy w tym okresie – przynajmniej trzy usługi doradztwa podatkowego w zakresie
centralizacji podatku VAT w jednostkach samorządu terytorialnego potwierdzonych referencjami.
KRYTERIUM OCENY OFERTY
1. Przy wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający będzie się kierował kryterium – cena oferty 100%2. Wykonawca określi cenę oferty, która stanowić będzie wynagrodzenie ryczałtowe za realizację
przedmiotu zamówienia, podając ją w zapisie liczbowym i słownie z dokładnością do grosza (dwóch miejsc
po przecinku).
3. Wynagrodzenie ryczałtowe obejmuje wszystkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia,
w tym ryzyko i odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu oszacowania wszelkich kosztów związanych
z realizacją przedmiotu umowy, a także oddziaływanie innych czynników mających lub mogących mieć
wpływ na koszty.
4. Wynagrodzenie ryczałtowe za wykonanie zamówienia obejmuje również:
- wszelkie koszty przygotowania i realizacji przedmiotu zamówienia w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami podatkowymi, prawnymi i zapisami umowy,
- wszelkie koszty uzyskania opinii podatkowych i prawnych niezbędnych do poniesienia przez Wykonawcę w celu realizacji przedmiotu zamówienia,
- wynagrodzenie z tytułu przeniesienia praw autorskich,
5. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania z zakresu przedmiotu zamówienia nie może być podstawą dożądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego.
SPOSÓB PRZYGOTOWANIA I ZŁOŻENIA OFERTY
- Oferta wraz z załącznikami powinna być sporządzona w języku polskim oraz podpisana przez osobę(y) uprawnioną(e) do występowania w imieniu Wykonawcy i opatrzone pieczęcią Wykonawcy.
- Wykaz dokumentów jakie winny być złożone przez Wykonawcę:
1) „Formularz ofertowy” (załącznik Nr 1 do niniejszego zaproszenia),
2) formularz „Doświadczenie Wykonawcy” wraz z referencjami (załącznik Nr 2 do niniejszego zaproszenia),
3) formularz „Potencjał kadrowy” wraz z uprawnieniami (załącznik Nr 3 do niniejszego zaproszenia),
4) wzór umowy zaakceptowany przez Wykonawcę (załącznik Nr 4 do niniejszego zaproszenia),
5) aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji gospodarczej, o profilu odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
W przypadku, gdy Wykonawca jako załącznik dołączy kopie dokumentu, powyższa kopia winna być potwierdzona za zgodność z oryginałem przez uprawomocnionego reprezentanta Wykonawcy.
- Ofertę należy złożyć w terminie do dnia 10 listopada 2016 roku do godz. 11.00:
- za pośrednictwem poczty/przesyłki kurierskiej na adres: Urząd Gminy Baboszewo, ul. Warszawska 9A, 09 – 130 Baboszewo,
- lub osobiście w Kancelarii Ogólnej Urzędu Gminy Baboszewo, w zamkniętej kopercie z napisem „Oferta na usługi doradztwa podatkowego w zakresie przeprowadzenia centralizacji podatku VAT oraz wdrożenie mechanizmów częściowego odliczenia podatku VAT na podstawie pre-współczynnika od 1 stycznia 2017 roku w Gminie Baboszewo”.
- Oferty złożone po wyznaczonym terminie nie zostaną rozpatrzone. O zachowaniu terminu złożenia oferty decyduje data wpływu oferty do Urzędu Gminy Baboszewo. Oferta otrzymana po terminie składania ofert zostanie zwrócona bez otwierania Wykonawcy i nie będzie podlegała ocenie. Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę.
- Otwarcie złożonych ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego w dniu 10 listopada 2016 roku o godz. 11.15, pok. Nr 5 Urzędu Gminy Baboszewo.
- Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia postępowania bez podania uzasadnienia.
Wójt Gminy
Tomasz Sobecki
Zamawiający nie wyraża zgodny na modyfikację projektu umowy stanowiącej Załącznik Nr 4 do zaproszenia.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Marta Dygandata wytworzenia: 2016-11-16
- opublikował: Piotr Adamkiewiczdata publikacji: 2017-02-08 09:34
- zmodyfikował: Sebastian Jopekostatnia modyfikacja: 2022-02-22 14:01