Sekretarz Gminy:
Wojciech Wolder
pok. 5, tel. 23 661 10 91 wew. 15
e-mail: wolder@gminababoszewo.pl
Sekretarz Gminy wykonuje następujące zadania:
- wykonuje inne czynności wynikające z poleceń lub powierzeń Wójta.
- przeprowadza kontrole wewnętrzne w zakresie ustalonym w załączniku nr 3 do regulaminu,
- prowadzi kontrolę zarządczą w Urzędzie,
- podpisuje pisma i decyzje w granicach udzielonego upoważnienia przez Wójta,
- stwierdza własnoręczność podpisów na potrzeby własne Urzędu,
- przyjmuje ustne świadczenia woli spadkodawców,
- dokonuje analizy oświadczeń majątkowych składanych Wójtowi przez Radnych, pracowników Urzędu, kierowników jednostek organizacyjnych,
- koordynuje procedury związane ze służbą przygotowawczą zatrudnianych pracowników samorządowych,
- organizuje służbę przygotowawczą dla pracowników podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku urzędniczym, w tym kierowniczym stanowisku urzędniczym oraz prowadzi dokumentację z tym związaną, w porozumieniu z Referatem Organizacyjnym,
- koordynuje procedurę przeprowadzania ocen okresowych pracowników,
- współpracuje z Referatem Organizacyjnym w zakresie promocji Gminy, współpracy regionalnej i z zagranicą,
- sprawuje nadzór nad wykonywaniem prac społecznie użytecznych przez osoby skierowane przez sąd,
- sprawuje nadzór nad świetlicami, sporządza regulaminy korzystania ze świetlic, umowy najmu dla obiektów, w których nie wyznaczono opiekuna,
- sprawuje nadzór nad funkcjonowaniem Świetlicy Środowiskowej, współpracuje z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
- sprawuje nadzór nad funkcjonowaniem Hali Sportowo-Widowiskowej,
- weryfikuje wnioski o wyrażenie zgody na wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego,
- sprawuje nadzór nad przygotowaniem, przeprowadzeniem oraz realizacją zamówień publicznych,
- współpracuje z kierownikami Referatów przy opracowywaniu zakresów czynności dla pracowników Referatów,
- koordynuje organizacją szkoleń i narad pracowniczych,
- wykonuje zadania związane z wyborami do Sejmu, Senatu, organów samorządowych oraz innych organów dla których obsługę techniczną prowadzą samorządy gminne, ławników zgodnie z zakresem ustalonym w ordynacjach wyborczych i innych ustawach oraz zapewnia obsługę organizacyjno-techniczną referendów i konsultacji społecznych przy współpracy z kierownikami Referatów,
- wykonuje obowiązki pełnomocnika ds. systemu zarządzania jakością,
- zapewnia zgodność działania Urzędu z obowiązującymi przepisami prawa,
- nadzoruje rzetelność i terminowość załatwiania spraw,
- prowadzi sprawy z zakresu skarg i wniosków, opracowuje odpowiedzi na wystąpienia Rzecznika Praw Obywatelskich, Posłów i Senatorów w porozumieniu z Referatem Organizacyjnym,
- prowadzi zbiór przepisów gminnych i udostępnia je do wglądu zainteresowanym,
- prowadzi całokształt spraw związanych ze zmianą granic administracyjnych Gminy,
- współtworzy projekty statutów, programów w porozumieniu z kierownikami Referatów i kierownikami jednostek organizacyjnych gminy,
- sporządza projekt struktury organizacyjnej Urzędu, regulaminów wewnętrznych w tym opracowuje regulaminy organizacyjne, regulamin wynagradzania, instrukcje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania urzędu,
- przeglądanie i dekretowanie korespondencji,
- sprawuje nadzór nad organizacją pracy Urzędu i koordynuje działania poszczególnych Referatów,
- koordynuje prace związane z opracowaniem materiałów pod obrady Rady Gminy w porozumieniu z Biurem Rady i kierownikami Referatów,
- bierze udział w sesjach i komisjach Rady Gminy,
- zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu.